§1 Podstawa prawna
- Specjalistyczne Centrum Medyczne jest firmą, w której świadczone są usługi fizjoterapeutyczne oraz z zakresu Integracji Sensorycznej.
- Gabinet znajduje się w Kędzierzynie-Koźlu, przy ul. Jasnej 8.
§2 Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady świadczenia usług fizjoterapeutycznych oraz Integracji Sensorycznej w ramach wykonywania zawodu fizjoterapeuty i certyfikowanego diagnosty i terapeuty SI.
- Niniejszy Regulamin znajduje się na stronie internetowej www.olmedkk.pl oraz jest przekazywany każdemu Pacjentowi podczas pierwszej wizyty w gabinecie.
- Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia z przestrzegania jego zasad.
§3 Cele i zadania
- Celem działania Gabinetu jest świadczenie przez wykwalifikowany personel usług z zakresu fizjoterapii i Integracji Sensorycznej
- Do zadań Gabinetu należy w szczególności zapewnienie wysokiej jakości świadczonych usług fizjoterapeutycznych i z zakresu Integracji Sensorycznej, z zastosowaniem znanych i sprawdzonych
metod terapeutycznych, przestrzeganie etyki zawodowej, działanie promujące profilaktykę zdrowia, przestrzeganie praw Pacjenta oraz świadczenie usług z uwzględnieniem potrzeb i bezpieczeństwa Pacjenta.
§4 Czas i miejsce świadczenia usług
- Specjalistyczne Centrum Medyczne OLMED od poniedziałku do soboty w godzinach ustalonych wcześniej przyjęć pacjentów. Właściciel zastrzega sobie możliwość nieobecności w gabinecie i nie prowadzi zapisów stacjonarnie poza czasem trwania wizyty.
- Miejscem świadczenia usług jest siedziba Gabinetu. Usługi prowadzone są również mobilnie.
- Zarówno pomieszczenie Gabinetu, jak i wykorzystywane w nim urządzenia spełniają wymagania, jakim powinny odpowiadać podmioty wykonujące działalność leczniczą, w tym także praktykę zawodową fizjoterapeutów oraz terapeutów i diagnostów SI.
§5 Zasady rezerwacji i odwoływania wizyt
- Rezerwacji wizyty można dokonać telefonicznie pod numerem telefonu 799055360 od poniedziałku do piątku w godzinach 8-15.
- Dokonując rezerwacji należy podać imię, nazwisko i numer telefonu do kontaktu.
- Istnieje możliwość przeniesienia wizyty na inny termin pod warunkiem dostępności wolnych miejsc i telefonicznym uprzedzeniu o zmianie co najmniej 24 godziny przed planowaną wizytą.
- Odwołania wizyty można dokonać telefonicznie lub SMS-owo nie później niż 24 godziny przed umówionym terminem. Wyłącznie w przypadku niemowląt do 6 miesiąca życia możliwość odwołania
wizyty zostaje wydłużona i przysługuje najpóźniej do godziny 9:00 w dniu planowanej konsultacji. - Odwołanie wizyty później niż 24 godziny przed zaplanowanym terminem (lub do godziny 9:00 w przypadku niemowląt do 6 miesiąca życia) skutkuje koniecznością uiszczenia opłaty w wysokości 50% ceny konsultacji. Należność zostanie doliczona do rachunku podczas kolejnej wizyty.
- Niestawienie się w ustalonym terminie bez uprzedniego odwołania wizyty skutkuje koniecznością wpłaty zadatku za kolejną wizytę w wysokości 100 % jej podstawowej ceny, który to przepada z chwilą niepojawienia się w umówionym czasie, oraz uiszczenia opłaty w wysokości 50% ceny nieodbytej konsultacji (należność zostanie doliczona do rachunku podczas wizyty).
§6 Organizacja i przebieg wizyty
- Pacjent proszony jest o przybycie na wizytę kilka minut wcześniej przed wyznaczoną godziną.
- Spóźnienie się na wizytę skutkuje skróceniem czasu terapii i pełną odpłatność za wizytę.
- Na terenie Gabinetu obowiązuje konieczność zmiany lub zdjęcia obuwia zewnętrznego.
- Podczas pierwszej wizyty zostanie przeprowadzony wywiad i badanie przedmiotowe, a także, na ich podstawie, określony cel i plan terapii.
- Przed przystąpieniem do terapii Pacjent lub jego Opiekun wyraża zgodę na piśmie na jej przeprowadzenie.
- Fizjoterapeuta może odmówić przeprowadzenia terapii bądź przerwać zabieg, jeśli:
- zauważy objawy infekcji tj. kaszel, katar, podwyższona temperatura, wymioty, biegunka, zarówno u Pacjenta jak i jego Opiekunów (nie są akceptowane również objawowe pozostałości po przebytej niedawno chorobie),
- Pacjent lub jego Opiekun nie zachowuje podstawowych zasad kultury i dobrego wychowania, naruszając godność osobistą terapeuty,
- uzna, że zagraża ona zdrowiu Pacjenta,
- podczas zabiegu stwierdzi pogorszenie samopoczucia Pacjenta lub wystąpienie zmian w wyglądzie.
- Do terapii Pacjent rozbiera się według zaleceń terapeuty (w przypadku niemowląt zaleca się posiadanie pieluszki tetrowej, pampersów na zmianę).
- Specjalistyczne Centrum Medyczne OLMED prowadzi dokumentację medyczną oraz zapewnia ochronę danych w niej zawartych.
- Dokumentacja medyczna może zostać udostępniona na pisemny wniosek:
- Pacjenta, którego ta dokumentacja dotyczy, jego przedstawiciela ustawowego lub osoby pisemnie upoważnionej przez Pacjenta,
- zakładowi opieki zdrowotnej i osobom wykonującym zawód medyczny poza zakładami opieki zdrowotnej, jeśli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych,
- innym, upoważnionym na podstawie obwiązujących przepisów, podmiotom.
- Opinie pisemne wydawane są na prośbę Pacjenta lub jego Opiekuna za opłatą zgodną z Cennikiem Usług w ciągu 7 dni od zgłoszenia potrzeby uzyskania opinii.
- Dokonując rezerwacji należy podać imię, nazwisko i numer telefonu do kontaktu.
- Istnieje możliwość przeniesienia wizyty na inny termin pod warunkiem dostępności wolnych miejsc i telefonicznym uprzedzeniu o zmianie co najmniej 24 godziny przed planowaną wizytą. Numer telefonu do terapeuty prowadzącego konsultację zostanie podany po realizacji zapisu (w formie wspomnianej w §5 pkt 1).
- Odwołania wizyty można dokonać telefonicznie lub SMS-owo nie później niż 24 godziny przed umówionym terminem. Wyłącznie w przypadku niemowląt do 6 miesiąca życia możliwość odwołania wizyty zostaje wydłużona i przysługuje najpóźniej do godziny 9:00 w dniu planowanej konsultacji.
- Odwołanie wizyty później niż 24 godziny przed zaplanowanym terminem (lub do godziny 9:00 w przypadku niemowląt do 6 miesiąca życia) skutkuje koniecznością uiszczenia opłaty w wysokości 50% ceny konsultacji. Należność zostanie doliczona do rachunku podczas kolejnej wizyty.
- Niestawienie się w ustalonym terminie bez uprzedniego odwołania wizyty skutkuje koniecznością wpłaty zadatku za kolejną wizytę w wysokości 100 % jej podstawowej ceny, który to przepada z chwilą niepojawienia się w umówionym czasie, oraz uiszczenia opłaty w wysokości 50% ceny nieodbytej konsultacji (należność zostanie doliczona do rachunku podczas wizyty).
§7 Prawa i obowiązki Pacjenta
- W czasie korzystania z usług Gabinetu, Pacjent ma prawo do:
- poszanowania godności oraz uprzejmego traktowania przez personel Gabinetu,
- świadczeń wykonywanych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach,
- uzyskania rzetelnej informacji o swoim stanie zdrowia, proponowanych metodach terapeutycznych, następstwach ich zastosowania lub zaniechania,
- pełnej dyskrecji jego osoby,
- pomocy i wyjaśnień o sposobie przygotowania do zabiegu,
- wyrażenia zgody lub odmowy wykonania zabiegu po uzyskaniu odpowiednich informacji.
- W czasie korzystania z usług Gabinetu, Pacjent ma obowiązek:
- poinformować personel o stanie swojego zdrowia, aktualnych i przebytych schorzeniach oraz istniejących przeciwwskazaniach do terapii,
- poinformować personel o aktualnych urazach, stanach bólowych i innych objawach powstałych wskutek przeprowadzonej terapii, gdyż może mieć to istotny wpływ na przebieg dalszej terapii,
- przestrzegania zasad higieny osobistej,
- posiadania stroju sportowego oraz środków higienicznych dla mniejszych dzieci podczas terapii,
- przestrzegania zaleceń fizjoterapeuty,
- okazania skierowania na zabiegi (jeśli takie posiada) i dodatkowych wyników badań (USG, RTG, MRI itp.).
§8 Postanowienia końcowe
- Każdy Pacjent zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem (co oświadcza na piśmie) i przestrzegania jego zasad.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz inne obowiązujące przepisy prawa.
- Specjalistyczne Centrum Medyczne OLMED zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu. O każdej zmianie Pacjent zostanie poinformowany telefonicznie lub za pośrednictwem wiadomości SMS.
- Niewyrażenie zgody na postanowienia Regulaminu jest równoznaczne z brakiem możliwości korzystania z usług Centrum.
- Wszelkie skargi/ wnioski Pacjent może składać na piśmie na adres korespondencyjny: Specjalistyczne Centrum Medyczne OLMED, ul. Jasna 8, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres olmedreha@gmail.com. Wszystkie skargi/ wnioski rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia ich wpływu.
§9 Przetwarzanie i ochrona danych osobowych
- Dane osobowe Pacjenta przetwarzane są na zasadach opisanych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Obowiązek informacyjny – art. 13 RODO przekazywany jest Pacjentowi podczas pierwszej wizyty jako odrębny dokument. Regulamin w powyżej formie obowiązuje od 01.01.2023 roku.
